Fraaie overwinning voor landelijk bondsteam

In de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging werd weer fel gestreden om de punten.  Marinus Freriks nam een mislukte combinatie tegen Willem Buschers en nadat Willem een damcombinatie nam was het verzet van Marinus definitief gebroken.

Peter van Esch en Marinus Bosman kregen al snel een uiterst gecompliceerde stelling op het bord. Kennelijk werd Peter geïmponeerd door het geheel en bood al  snel remise aan ,hetgeen door Marinus geaccepteerd werd. Jan Bosch won van Hans van der Zon door het altijd verrassende damgeven en daarna counterend toeslaan met een mooie combinatie. Kampioen Yuen Wong was positioneel superieur en zorgde voor de eerste nederlaag van Niels Meijer. Jos Moorman stond zeer goed tegen een vermoeide Nico Rosink maar besefte dat niet en wat later in de partij liep Jos in een combinatie en kwam op slag verloren te staan en gaf het op. Michiel Hagreis miste een schijfwinst tegen Henk de Lange. Michiel had het eigenlijk wel gezien maar door nog wat nadenken kwam hij op andere ideeën en na een lange strijd werd de vrede getekend. Op de zaterdag reisde het eerste bondsteam af naar Oosterveen om daar een landelijke wedstrijd af te werken, waarbij de term landelijk niet slaat op een landelijke omgeving maar betrekking heeft op het niveau waarop gespeeld wordt. Invaller Niels Meijer bewees weer eens zijn grote waarde door een schitterende partij af te werken die menigeen een kreet van verrukking deed slaken. Op een bepaald moment week Niels af van het winst-pad maar kreeg nog een herkansing en zette zijn verbouwereerde tegenstander volledig vast. Frank Eektimmerman wist in een dunne stand alsnog zijn overwinning veilig te stellen, en Gertjan Kolsté lokte zijn tegenstander in een combinatieve val en maakt van het winnen een vaste gewoonte. Matthijs van Hofwegen had waarschijnlijk de winst gemist en moest zich tevreden stellen met een puntendeling.  Stabiele en foutloze remise waren er voor Nico Rosink, Anton Jurg en Leo Springer die te weinig voordeel voor de winst had. Je speelt zo goed als je tegenstander het toelaat en de tegenstander van Henk de Lange wachtte teveel op een foutje van Henk die een sterke voorpost mocht hebben. Henk miste een winstgang maar door de tijdnood van zijn tegenstander kreeg Henk een tweede kans en won alsnog. Alleen Roelof Jan de Haan had een slechte stand en liep ook nog in een combinatie , hij streed dapper door maar kon een nederlaag niet voorkomen. Al met al een 13-7 overwinning en een hoge plaats op de ranglijst.

H.de Lange-M.Hagreis 1-1

L.Grooters- A. Veldman 2-0