Sportief gebaar Jan Bosch

Op de vrijdagavond werden er bij de Bornse Dam Vereniging weer talrijke partijen gespeeld voor de onderlinge competitie.

Het ging Marinus Freriks eindelijk eens voor de wind. Door fouten van tegenstander Albert Veldman kwam hij 2 schijven voor te staan, maar in het zicht van de haven faalde Marinus  jammerlijk in de afwerking. Hij liep tegen het einde van de partij nog in een vervelende combinatie en verloor daardoor zelfs nog. Ayla Nur kon geen vervolg geven aan haar goede spel van de laatste weken. Ze liep tegen Jos Moorman al snel in een dodelijke damcombinatie, en door deze meevaller staat voorzitter Jos hoog op de ranglijst. Maar Jos is gewaarschuwd, hij zal de komende weken nog wel eens duchtig aan de tand gevoeld worden! Nico Rosink tegen kampioen Yuen Wong werd een prachtige krachtmeting waarin beide spelers elkaar met open vizier tegemoet traden. Nico kwam gewonnen te staan , maar het was allemaal niet zo eenvoudig en hij liet Yuen nog ontsnappen via een zogenaamd “anti-Scouppe” eindspel. Henk de Lange tegen Niels Meijer was een strategische laveer partij. In een gevorderde stand moest Niels een schijf offeren, maar juist daardoor realiseerde hij genoeg compensatie om probleemloos een puntendeling te bereiken. Peter Behrens speelde knap remise tegen Jan Bosch. Peter sloeg bij een mooie slag onreglementair en kwam daardoor verloren te staan, maar Jan vond dat nogal sneu en bood remise aan, hetgeen door Peter gretig geaccepteerd werd. Er werd ook nog een uitgestelde beker wedstrijd afgewerkt en deze ging tussen Walther Broekate en Peter van Esch. Peter zette een schijf op de tocht, en na enig nadenken constateerde Walther dat de achterloop niet giftig was, hij won een schijf en daarna ook de partij.

H.de Lange- N.Meijer 1-1

J.Moorman-A.Nur 2-0