Michiel Hagreis vergrijpt zich aan de stand

Op de vrijdagse clubavond van de Bornse Dam Vereniging werden een aantal beker wedstrijden afgewerkt.

Bart Venneker speelde een spannende partij tegen Niels Meijer, totdat Bart een 1 om 3 over het hoofd zag en er daarna niet meer aan te pas kwam. Jos Moorman hield lang stand tegen Nico Rosink. In een acht om acht vlocht Nico volgens het principe “baat het niet dan schaadt het ook niet” daarom maar een 2 om drie doorbraak in de stand en prompt trapte Jos er in. Fons ten Broeke werd het slachtoffer van een combinatie en kwam 2 schijven achter, Hij ploeterde nog een tijdje door maar de overwinning kon tegenstander Marinus Bosman niet meer ontgaan. Hans Lucassen blunderde in een gelijkwaardige stand , Peter Behrens kreeg een dam en 2 schijven voorsprong en Hans gaf het op. Arie Hanegraaf kon het niet bolwerken tegen Henk Jansen. Eerst verloor hij een schijf en ging daarna ongecontroleerd aanvallen en verloor nog een schijf.

Voor de onderlinge werden ook nog een aantal partijen gespeeld. Ayla Nur liet weer zien dat er vooruitgang zit in haar spelinzicht. Ditmaal speelde ze knap remise tegen Peter van Esch. Hans van der Zon kreeg een doorbraak tegen Bertus Noppers en boekte een onbedreigde overwinning. Michiel Hagreis leek op weg om (weer) een plaaggeest te worden voor Yuen Wong. Er stond een taaie en gelijkwaardige klassieke stand op het bord. Op onverklaarbare wijze vergreep Michiel zich aan de stand, hij liep ergens achter en door het ontstane tempo kon Yuen op eenvoudige wijze een schijf winnen en daarna ook de partij. Jan Bosch is zeer bedreven in het spelen van klassieke partijen. Henk de Lange kon dat speltype in ieder geval niet voorkomen. Jan kreeg een positioneel voordelige stand, en Henk moest zich verdedigen. Volgens het principe “ruitje hier ruiltje daar “wist Henk uiteindelijk de remise haven te bereiken.

M.Freriks- G.Santen 1-1

Y.Wong- M.Hagreis 2-0